Sevgi Sonsuzluğunda Anneler

Kadınlar için EN PRATİK KADINA AİT SÖZLERİ bilgilerinin paylaşıldığı bu yazımızda Sevgi Sonsuzluğunda Anneler hakkında detaylı bilgiye ulaştınız. Dilerseniz EN PRATİK KADINA AİT SÖZLERİ kategorisinde bulunan diğer makalelerimizi okuyarak daha başka bilgiler edinebilirsiniz.
Anne olmak 
Her dişiye bahşedilmiş olan ancak her dişinin bu duyguyu yaşayamadığı çok özel bir şey. Kimisi kıymetini bilirken, kimisi de doğurganlığın, doğurmanın ne kadar özel olduğunu bilmez. Çocuk denilen dünyanın en tatlı canlısını kucağına almak, ona sevgi ile sarılmak, onda kendinden ve sevdiğinden bir parça bulmak anlatılmaz bir olgudur. 

Benimde hayatımın içinde anne olmak vardı. Anne olma özlemi ile doluydu içim. Duygularımı anlatmaya ne kelimeler yeterdi, ne de göz yaşları. İçime içime ağlardım her çocuk gördüğümde, her çocuğun annesine babasına sarıldığını gördüğümde. Hayal ederdim. Benimde bir miniğim olsaydı nasıl olurdu. Hayata onu nasıl hazırlardım, neler yapardım diye. Hiç bir zaman olmayacağını bile bile gene de hayal etmekten vazgeçmezdim. Üzüleceğimi bile bile, hıçkırıklarım ile kendi içimde boğulacağımı bile bile vazgeçmezdim. 

Hayata başlarken çok büyük umutlarım vardı. Geleceğe dönük umutlar. Kafamda, her gün uyandığımda, tekrar tekrar çizdiğim ve şekillendirdiğim umutlar. Nereden bilebilirdim ki hayatın bana zalimlik yapacağını. Hep hayalini kurduğum ve hayali ile yaşadığım şeylerin, ileride de sadece hayallerden ibaret olacağını. 

İnsanlar akıl vermeyi çok severler. Kendileri sanki hayat ansiklopedisinin içine düşmüşcesine akıl verip dururlar. Ne söylediklerinin bir anlamı vardır aslında, ne de bildiklerinin. İnsanlar bütün olayları kendi yaşantılarına göre yorumlarlar. Herkesin kafası ayrı çalışır. Herkesin beklentileri farklıdır ve herkes bunlar doğrultusunda hayata bakar, yorumlar. Kime ne denilebilir ki. 

Benimde etrafında o kadar çok akıl veren vardı ki, her kafadan bir ses çıkıyordu. Bu kadar çok konuşmaya, yorum yapmaya gerek var mı diyordum onlara bakınca. Acıyı yaşayan herkes gibi bende, içinde bulunduğum durumun en uçlarını biliyordum zaten. Teselli edeceklerini, benim üzüntümü bir parça hafifleteceklerini düşünerek konuşan bu insanlar, aslında bana çok gereksiz geliyordu. Kimsenin aklına ihtiyacım yoktu çünkü, bu öyle bir şeydi ki, ne sözle, ne de başka bir şey ile söküp atılamazdı. 

Cennetin Sultanları Anneler
Bu hayatta "Anne" olmak, ölmeden cenneti yaşamak 
Minik bir meleği kucağına alıp, ona sımsıkı sarılmak
Özlemekte, beklemekte çocukta saklıdır derler
Çocuğun olduğunda, beni daha iyi anlarsın diye eklerler

Meleği olmayanlar, umutla yaşar bu hayatta 
Bir gün belki benimde olur diye bekleyerek
Umut kapısı açılır bazılarına, beklenmedik bir anda
O kapıdan geçmeye yürek gerek

Herkesin tatmadığı duygudur, özlemini içinde yaşatır kimisi
Sevginin azı çoğu olmaz, yürektedir annelik güdüsü
Aşkların en büyüğüdür, hiç bir zaman terk etmeyen
Karşılık beklemeden, sürekli içten içe büyüyen

Annedir, koşulsuz yürekten, içten seven
Annedir, her şeyin ilklerini öğreten
Candan bir kucaktır tek bekledikleri
Sıcacık ısıtır bakışlarındaki gülümseyişleri

Koruyan, kollayan da odur, arayan soran da o
Özleyen, bekleyen de odur, sabreden, karşılıksız sevende o
Kıymetini bilmeyen, bilende saklıdır 
Candan, can bulan canı içinde yaşatır

Çiçek bahçesinde açan nadide bir tomurcuktur anneler
Yokluğun da, varlığın da kıymetini bilenler
Değer biçmek ne mümkün cennetin parçalarına
Ömrü versek yetmez, "Anneleri" anlatmaya

Anneme..

Cenneti, yaşarken tadan bütün "Annelerin Anneler Günü Kutlu Olsun"

Yazan: enpratikkadin
Yazar
En Pratik Kadın
Eklenme Zamanı
7.05.2015 18:37:31
Yorum sayısı
0
İlgili Makaleler
Geçmiş
Geçmiş
Geçmiş Çocuk olmak vardı şimdi.    Umarsızca çimlerde koşmak…  Ne dert, ne de tasa.  Tertemiz, masum…  Sadece anne ve baba…  Her şeyden uzak.  Çocuk olmak vardı şimdi…. Yazan: enpratikkadin
»» devamını oku »»
Dönersin Diye
Dönersin Diye
Dönersin Diye                                                         İnsan, ayrılınca anlarmış sevmenin anlamını Seven insan anlarmış, ayrılığın acısını, beraberliğin tadını Yıllar boyu bekledim, çıkmadın aklımdan Sen ayrılmak zorundaydın, ben ise kalmak Seven beklermiş ölene kadar, belki bir gün döner diye Bakmışsın, dönmüşsün ve işte o gün güneş, benim için doğar O zaman...
»» devamını oku »»
İlkbahar ve İnsanlar
İlkbahar ve İnsanlar
Baharda çalışmak bir başka güzel Bahar geldi. Etrafıma bakıyorum herkes bir coşku içerisinde. Kimi bunun farkında kimisi farkında değil. Her gün farklı kişiler görüyorum. Sadece onları izlemek bile bana o kadar çok şey anlatıyor ki. Acaba herkes benimle aynı şeyleri görüyor ve hissediyor mu diyorum bazen. Eğer öyle ise bu gerçekten güzel diyorum. Ya değilse. Ki adım gibi...
»» devamını oku »»
Aşkın Bitmeyen Bekleyişi
Aşkın Bitmeyen Bekleyişi
Bekleneni Beklemek Umutla Gözler uzaklara dalıyor her gün. Belli ki bir beklenen var. Anahtar tıkırtısı ile birlikte kapı açılsa ve bekleyiş son bulsa. Herkesin mutlaka bu şekilde bekledikleri vardır hayatında. Umudun yeşerdiği o tatlı ve heyecanlı bekleyiş, içinde o kadar çok şey barındırır ki, insan beklemekten hiç  bıkmaz.  Her gün yataktan bu bekleyiş heyecanı ile...
»» devamını oku »»
Karanlığın Esareti
Karanlığın Esareti
Hayatın gülen yüzüne inat Ağlamak geliyor bugün gene içimden. Bağıra bağıra, hıçkıra hıçkıra... Kime neye bu isyan, bu haykırış? Güneş olağanca güzelliği ile her zamanki gibi gülümserken, kuşlar mutluluğun şarkısını hep bir ağızdan söylerken, nedir bendeki bu karanlık? Hayatın güzelliklerine inat yapar gibi, bugünde hüzünlü bende gök yüzü. İsyan edercesine bir sağırlık ve...
»» devamını oku »»
Sevgili
Sevgili
Sevmek güzel şeydir. Sevildiğini bilmek daha güzel. Bekler insan. Sevmeyi de, sevilmeyi de. Ve öyle bir şey olur ki. Kalp sevdi mi dinlemez hiç bir şeyi. Güneş o an daha parlak, bulutlar daha beyaz, ağaçlar daha yeşil görünür. Baktığı her yer aydınlık, dokunduğu her şey mutluluk dolar. Sevgili Sevdiğinin sevdiğini bilince. Kalbin gözü kör, dili lâl olur…  Yazan: enpratikkadin
»» devamını oku »»
Yorum Yaz
Yeni Yorum Ekliyorsunuz !
Rumuz (*) Mail Yorum (*) Gönder